Cukierki reklamowe – projekt opakowania

Cukierki reklamowe
Cukierki reklamowe

We współczesnym marketingu przemożna rola należy do gadżetów reklamowych. Są to przedmioty o atrakcyjnym wyglądzie lub innych walorach, dzięki którym przyciągają uwagę klientów, pomagając firmom promować własne usługi oraz markę. Gadżety reklamowe cechują się bardzo dużą różnorodnością – każdy przedmiot, który reklamuje konkretną markę lub instytucję, może zostać gadżetem reklamowym. Aby przygotować je w sposób maksymalnie atrakcyjny, potrzebny jest dokładny projekt. Jak ów projekt wygląda w praktyce?

Odpowiadając na powyższe pytanie, najlepiej posłużyć się przykładem. Cukierki reklamowe i projekt ich opakowania może być najlepszym przykładem, ze względu na wielość elementów, które należy w ramach takiego projektu wziąć pod uwagę.

Pierwszym elementem jest kolorystyka. Zależy ona od kilku czynników. Przede wszystkim od tego, czy konkretna grupa cukierków ma być produkowana na konkretne święto, ewentualnie dla konkretnej grupy docelowej, czy też nie. Jeśli tak, opakowanie musi mieć kolor nawiązujący do tego święta lub przypadający do gustu owej grupie docelowej. Przy planowaniu koloru ważne jest także, jakiego koloru będą nadrukowane na opakowaniu napisy czy motywy graficzne. Kolory wszystkich tych elementów muszą do siebie pasować.

Cukierki reklamowe z reguły posiadają motywy graficzne na opakowaniu. Jakie mogą to być motywy? Najczęstszym jest logo firmy. Jak wspomniano, jego kolor powinien odpowiadać kolorowi opakowania. Wiadomo jednak, że logo jest już ustalone, dlatego to opakowanie powinno być do niego dostosowane, nie odwrotnie. Kwestią do przemyślenia jest także wielkość loga, a także liczba powtórzeń: na cukierkach logo może widnieć z każdej strony, może też być nadrukowane raz lub dwa razy.

Hasło reklamowe również mogą takie cukierki reklamowe zawierać, dlatego ewentualne umieszczenia go także trzeba rozważyć. Projekt opakowania musi uwzględniać długość hasła, a także widoczność – czy dana długość nie będzie zbyt znaczna, aby hasło było wyraźne i czytelne.